Om du har några frågor angående våra produkter eller annat så tveka inte att höra av dig!
Bytesvillkor :
Blev det inte som du hade tänkt dig? Ingen fara. Vid byte av produkt t.ex vid köp av fel storlek eller färg gäller följande:
Du står själv för returfrakten tillbaka till oss och lägger en ny beställning på den vara du önskar byta till.
När din retur når oss i godkänt skick så krediterar vi dig för returens värde.
Ångerrätt:
Du har 30 dagars ångerrätt/öppetköp om produkten är oöppnad i sin garnetikett/produktförpackning och inte är skadad eller luktar rök, mat eller liknande.
Ångerrätten gäller ej för vara som är specialbeställd eller specialtillverkad för dig som kund. Vid nyttjande av ångerrätt står du för returfrakten. Vid nyttjande av ångerrätten återbetalas hela summan. Ej uthämtat eller mottaget paket räknas inte som hävning av ditt köp utan innebär en avgift, se punkten “Ej uthämtade paket”.
Ej uthämtade paket:
Hämtar du ej ut (eller tar emot) dina varor så debiterar vi dig vår kostnad för leverans, retur samt handläggning. Kostnaden för detta är för närvarande 200kr.
Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av ditt köp.
Du måste enligt svensk lag alltid meddela oss vi nyttjande av ångerrätt, reklamation, byte eller retur av din beställning.
Vi har en fast fraktkostnad på 69 kr för alla ordrar upp till 499kr.
Ordrar som kostar över 499 kr är fraktfria och skickas till dig utan kostnad. Det gäller standardfrakt med PostNord
Vi tänker på miljön! Våra påsar är miljöcertifierad svensk råvara och är producerad i Sverige.
Vår normala leveranstid är 3-5 vardagar för produkter i lager, produkter som beställs som endast finns i lager hos vår leverantör har en leveranstid på 5-10 vardagar, med reservation för slutförsäljning.
De leveransdatum som anges i kassan är en uppskattning från PostNord, men ingen garanti. Beställningar som läggs innan klockan 12 på en vardag skickas i regel samma dag, och beställningar som läggs under helgdagar skickas i regel följande vardag.
Det är viktigt att du hör av dig om leveransen dröjer, så hjälper vi dig att reda ut vad som har hänt. Då kan vi förhoppningsvis hjälpa dig innan ditt paket returneras till oss och se till att du slipper avgiften för ej uthämtat eller mottaget paket. Har du till exempel angett fel adress eller kontaktuppgifter så kan vi åtgärda det, bara du hör av dig i tid.
Om ditt paket försvinner i posten, så gör vi en eftersökning via den frakttjänst som har använts. Har eftersökningen inte gett resultat inom 10 arbetsdagar så skickar vi ut nya varor. Skulle det försvunna paketet dyka upp efter att vi skickat ut ett ersättningspaket så tillhandahåller vi en retursedel och du returnerar den dubbla uppsättningen på vår bekostnad. Ingen ekonomisk kompensation utgår för paket som tar omvägar i postgången – men vi finns här med stöd och hjälp och ser till att du får dina varor i slutänden på vår bekostnad om så krävs.